Enkelt strikket sjal.

P pinne nr 4,5 i baby merinoull har jeg strikket opp flere nster med hvitt og nesten hvitt garn. Trdene er festet. En enkel hullrad langs kanten, s n er sprsmlet: Hva n? Skal jeg hekle en enkel kant rundt det, en slags picotkant eller lage en blondekant rundt. Ala det p teppet Halve kongeriket. Virkelig litt i tvil. Har heller ikke brukt oppskrift denne gangen, s str jeg der og lurer p veien videre. P prikken over i`en. Hva synes du? Tenkte det skulle bli tilbehr til en sommerkjole. Den er vanligvis ikke s varm den sommeren i nord.  :) Og jammen er et godt sjal gull verd p hstturer til varmere strk med kjlige kvelder.

Har du noe p pinnene? Eller har du gjort noe annet interessant i helga?

22 kommentarer

Jernbanefrua..

18.02.2018 kl.20:46

Ikke s godt se dessverre, men tviler ikke p at det er kjempefint :-) Settat du er kjempeflink flere ganger :-))

fjellgeitbundingen

19.02.2018 kl.17:51

Jernbanefrua..: Nei, det har du rett i. Skal se om jeg fr noen bedre mnedsbilder nr jeg fr det helt ferdig..

Margrethe

18.02.2018 kl.21:59

S pent - og s deilig og varmt da! Vi har vrt masse ute i helga.... klemmer <3

fjellgeitbundingen

19.02.2018 kl.17:50

Margrethe: Takk, Koselig dere har ftt mye tid ute. Ja det har jeg ogs. Ftt gode bilder, men kommer mer om det.

fruensvilje.blogg .no

18.02.2018 kl.22:04

et fint sjal dette,en farge som passer til alt,ja en kan trenge noe varm over skuldrane hele ret gjennom.Prikken over ien hvet jeg ikke,men en blondekant er jo alltid fint da :=) her strikker jeg p den nye koften min,er godt i gang med frste armen n,og bolen er ferdige opp til armhull,det blir raglandfelling p denne

fjellgeitbundingen

19.02.2018 kl.17:48

fruensvilje.blogg .no: Takk, Connie. Det skulle egentlig bli litt strre dette sjalet, men man blir jo lei ogs, men er nok langt nok ogs, men kunne sikkert vrt strre, derfor tror jeg en blondekant ville gjort susen. Bare redd det blir for mye..Herlig du strikker litt til deg selv, du ogs. Ikke bare babyty ;)
Et fint sjal som er godt ha p kjlige/varme sommerkvelder. Godt med noe lunt rundt skuldrene :-)

fjellgeitbundingen

19.02.2018 kl.17:46

Etdiktomdagen: Ja, tror med en sommerkjole dette blir bra :)

Siv Svanem

19.02.2018 kl.07:33

En enkel heklet rad med picokant ville gjre seg tror jeg.

fjellgeitbundingen

19.02.2018 kl.17:45

Siv Svanem: Ja, noe m gjres :)

natheless

19.02.2018 kl.13:02

S fint da. Det enkle er ofte det beste, men en liten takkekant hadde kanskje pyntet litt. Jammen er du flink. Her ble det litt strikking p en ny lue og s dukket jeg ned i maleskrinet for en stund. Herlig slappe av i helga. Ha en fin ny uke!

fjellgeitbundingen

19.02.2018 kl.17:44

natheless: Hei, takk for din mening. Hres ut som det er mye spennende p gang hos deg :) Herlig.

frodith

19.02.2018 kl.16:57

Blondekant gr jeg for :-)

fjellgeitbundingen

19.02.2018 kl.17:45

frodith: Takk, ja tror det kunne blitt fint.

fruensvilje.blogg .no

19.02.2018 kl.18:23

ja jeg har garn nok til to kofter til meg selv,s det er fortsatt garnlageret som krymper,til babyty gr det lite garn,s jeg merket lite til garnkrympingen da jeg strikket babyty

fjellgeitbundingen

19.02.2018 kl.21:52

fruensvilje.blogg .no: Ja, babyty er vel ikke det strste garnsluket :D

ingrid

24.02.2018 kl.06:17

Jeg strikker genser for tida :) Veldig moro strikke noe skikkelig igjen!

fjellgeitbundingen

26.02.2018 kl.17:35

ingrid: S kjekt da. Hvilket mnster?

ingrid

26.02.2018 kl.18:03

drops - stavanger: https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=7688&cid=1

Men bruker et annet garn og farger, da :)

fjellgeitbundingen

26.02.2018 kl.18:19

ingrid: Hei, den m jeg sjekke ut. Fikk ikke opp linken hos meg. Mulig jeg kan finne det med ske p nr.

ingrid

26.02.2018 kl.20:45

sk p "drops" og "Stavanger"

fjellgeitbundingen

26.02.2018 kl.21:39

ingrid: Stavanger kofta fra Drops var fin. Blir spennende se hvilke farger du endte opp med da :)