Svaret på strikkequiz

Hei, dette prosjektet har gledet meg på masse vis. Ja i tillegg til fargen og mønsteret, så er dette et nytt prosjekt for meg. Jeg har hatt dere med på strikkequiz, og det ble gjettet dette skulle bli votter, pannebånd, ermer til genser, veskedel, lysholder, pulsvanter

Det ble også gjettet dette kunne bli leggiser eller støvelkant. Og jeg ser at alle forslagene deres er rimelig, og jeg tror alt hadde vært fint med dette mønsteret. Hva det egentlig skulle bli klarte ingen å gjette.

Strikka strømper. Men å er de ferdige, og det er skredderstrikk til meg selv. I Sisu. Oppskrift fra Sandesgarn. Tema 31. Voksen. Strikket fordi jeg pleier å fryse inne i slalåmskoene, og disse er strikket på pinne 2,5 for å gjøre strømpene tynne nok til sitt bruk. Spent på å prøve dem inni slalåmskoene og ta dem i bruk. Håper de blir like bra som jeg håper.

De kan kanskje passe til skjørt også, men er jo viktigere å være godt kledd i bakken. Pent kledd i tilfelle beinbrudd ;) Ha en fin kveld.

15 kommentarer

fruensvilje.blogg .no

25.01.2018 kl.20:59

jøss,ja dette var noen imponerande og flotte strømper,og på pinne 2,5 også da,du har en stor tålmodighet

fjellgeitbundingen

25.01.2018 kl.21:59

fruensvilje.blogg .no: Takk Connie, det var kjekt sagt. Tar nok ikke så masse mer tid enn å strikke babytøy dette :)

handarbeidsglede

25.01.2018 kl.21:48

De ble utrolig fine!

fjellgeitbundingen

25.01.2018 kl.22:00

handarbeidsglede: Tusen takk, det var hyggelig å høre.

annebe

25.01.2018 kl.21:50

Se der ja.. det hadde jeg ikke klart å gjette.. kjempefine ble de <3

fjellgeitbundingen

25.01.2018 kl.22:01

annebe: Hei Anne, nei, kunne vært hva som helst og ikke det mest strikka for tiden heller :)

fjellgeitbundingen

25.01.2018 kl.22:01

annebe: Glemte nå helt å si: Tusen takk.

Margrethe

25.01.2018 kl.22:37

Vopps.... bomma helt... :-)

fjellgeitbundingen

25.01.2018 kl.22:41

Margrethe: :) Ja, men er litt vanskeligere når man ikke ser hvor stort noe er :)

frodith

26.01.2018 kl.06:54

Kjempefine :-) For fine til å gjemme under slalåmklær :-)

fjellgeitbundingen

26.01.2018 kl.15:49

frodith: Tusen takk for det. Flettene var nå mest for å gjøre dem litt artigere å strikke, tror jeg. Kunne nok holdt i massevis med bare rett og vrangstrikk, men hvem vet kanskje går man rett på afterski etterpå, og tar man av ytterklærene er det bra med strømper som tar fokuset bort fra at man går i bare undertøyet ;)
Veldig flotte altså!

Klart man må ha lekre strømper i bakken, i tilfelle................ :-D

fjellgeitbundingen

26.01.2018 kl.15:44

Etdiktomdagen: Takk. He he, ja det er viktig

natheless

26.01.2018 kl.19:19

Så lekre og den jobben da! Må jo være vakre til en skjørt de der. Håper at du nå blir varm på føttene når du er i bakken :) Brekker ben håper jeg da ikke du gjør.

fjellgeitbundingen

27.01.2018 kl.21:11

natheless: Takk. Ja, det ville de nok være. He he, nei håper ikke det jeg heller :D