Sommerens strikk

Kom over et gratis Marte Helgetun mnster jeg mtte prve. Mener huske denne lue heter tversoverlue? Den er strikket i hexa, som er et deilig alpakka garn. 

S fikk jeg et par flettesokker av pinnene. Dette var en strikkepakke fra Hillesvg ullvarefabrikk. Sokkene heter Sndagssokker, og garnet er selvflgelig norsk. Het garnet Fjell sokkegarn?

S et deilig, mykt sjal etter mnster i hefte til Sandnes garn 1616. Garnet jeg har brukt er scrumptious lace. En deilig blanding av silke og merinoull. Dette garnet strikker jeg gjerne mer i.

S et par sokker i Pairfect. Garnet holdt ikke det det lovet. To like sokker, men jeg har ikke klaget til butikken og blir ikke gjre det heller. Det er ubehagelig, og det er jo bare et par sokker, men jeg blir nok ikke g for dette garnet igjen. Jeg liker at produktene holder det de lover. Ellers fler man seg lurt av hy pris. Vet ikke om det er flere som har det snn?

Nei, n m jeg g. Ha en riktig fin dag.

19 kommentarer

handarbeidsglede

31.08.2017 kl.07:15

S fine ting du har strikket, du har vrt skikkelig produktiv!

fjellgeitbundingen

02.09.2017 kl.08:29

handarbeidsglede: Tusen takk for det. Fler vel ikke jeg har strikket s masse da, men litt har det blitt.

fruensvilje

31.08.2017 kl.07:24

s vakre produkter du har strikket,synes du lager dei vakreste strikkerier :))jeg vil oogs strikke meg er sjal eller poncho,men har ikke funnet oppskrift enn da eg tenkte tanken frst i gr,den skal brukes i et vikingbryllup utenp en vakker middelalderkjole :)) blir et hstbryllup s det kan vre greit med noe varmt over skuldrane

fjellgeitbundingen

02.09.2017 kl.08:28

fruensvilje: God morgen, Connie. Tusen takk for slike ord. Hres spennende ut med vikingbryllup. En Poncho eller sjal var en god ide. Er jo s masse mnster f tak i. Har du masse mnster liggende? Har kanskje noen jeg ogs om ikke..
Hei og god morgen :-)

S mye flott strikk :-)

nsker deg en god dag!

fjellgeitbundingen

02.09.2017 kl.08:25

Etdiktomdagen: God morgen til deg ogs, og tusen hjertelig takk for det. Hper du ogs fr en fin dag og at du har noen spennende planer..

Siv Svanem

31.08.2017 kl.09:07

Mye fint du har laget.

fjellgeitbundingen

02.09.2017 kl.08:24

Siv Svanem: Tusen takk for det.

annebe

31.08.2017 kl.11:16

Fine ting du har laget :) Drlig garn er noe "dritt"masse arbeide og da er det dumt ikke bli fornyd.. S du hadde litt planer og litt ferie utover hsten, jeg tar en dag av gangen men blir nok flere brturer tenker jeg :)) Fin dag videre <3

fjellgeitbundingen

02.09.2017 kl.08:23

annebe: Hei Anne, Tusen takk for det. Ja, blir iallefall skuffet over garn som ikke holder det det lover, men snn er det jo, s kan jo andre iallefall f hre og slippe bli s skuffet..Hper du fr en fin hst med fine brturer. God lrdag til deg.

ladyaugust

31.08.2017 kl.12:33

Oi s mye fint du har strikket ! Heltimponert her jeg sitter. N fikk jeg lyst til strikke ogs, bare noe myyye enklere sklart <3

fjellgeitbundingen

02.09.2017 kl.08:18

ladyaugust: Bde sokkene og lue er jo helt enkle da. Tror du ville ftt dem til. Ikke noe vanskeligere enn tfler..Men er viktig strikke noe man vil lage.

fjellgeitbundingen

02.09.2017 kl.08:19

ladyaugust: Glemte si takk. Det var hyggelig sagt. Beklager, ikke helt vken enn.

frodith

31.08.2017 kl.19:36

Den lua s fin ut da, annerledes i mnsteret liksom. Og for noen herlige fargerike sokker :-)

fjellgeitbundingen

02.09.2017 kl.08:17

frodith: Takk, Frodith. Lua er helt enkel med rett og vrang i et stykke..Ofte ikke s mye som skal til.

Margrethe

31.08.2017 kl.20:27

S flott - du er produktiv, selv sommerstid! :-)

fjellgeitbundingen

02.09.2017 kl.08:14

Margrethe: Takk, blir gjerne anledning strikke litt i den lyse tiden. Nr hele familien er p langtur strikker jeg i bilen, flyet, flyplass, p hotell eller cafe, ser vi film, nyheter eller annet strikker jeg, og vips s blir da noe ferdig ogs. Sjalet er riktignok ikke tvstrikk..

ladyaugust

02.09.2017 kl.08:56

Liker strikke sokker men lette sokker, helst snne man kan se en god film og strikke samtidig og da m de vre lette :) Ha en nydleig dag <3

fjellgeitbundingen

02.09.2017 kl.09:43

ladyaugust: Ja, og det finnes jo masse multifarget deilig garn man kan bruke til snn filmstrikk for f variasjon p sokkene..Lite trder feste etterp og ulike uttrykk. Ha en super dag til deg ogs.