Strikkelykke :)

Nytt prosjekt. Herlig! I dag klarte jeg ikke dy meg fra starte p et egoprosjekt. Et blondesjal i petrolgrnn. Liker den fargen s godt. Elsker garnet. Det heter scrumptious lace. Det er i merino og silke. S mykt og blankt. Nevnte jeg dyrt? Vel det var p grensen til galskap, men ble med meg hjem fra England i sommer med tanke p et sjal, men fra den engelske oppskriftboka om sjal har jeg svisst ikke hatt mot starte noe prosjekt. M kanskje bare bli flinkere strikke sjal frst? Hadde kanskje trengt et engelskkurs ogs?  Men vet dere hva som hendte i dag? For et hell :) Nr jeg var innom en stoffbutikk for se etter noen fine jerseystoffer, s sveipet jeg gjennom butikken for se, og da falt ynene mine p oppskrift p det perfekte sjalet p norsk. Herlig :D S slapp jeg kjpe garn til ogs. Heldigvis. Men fant meg et par stoffer som ble med meg hjem, s de tjente nok litt p meg likevel.

Jeg har ogs funnet den perfekte turkoppen, og den fikk bli med hjem, men jeg sa til meg selv at nr og hvis jeg fr penger til bursdag og julegave, da m trekoppen bli gaven min, for den var dyr, men veldig fin. Hndlaget. S nr perfekt. Jeg har lett etter den perfekte koppen s lenge, og nr man frst finner den bortimot perfekte koppen m man sl til. Er dere ikke enig?

Ogs kom jeg meg p tur i dag. Til Barden. Passet bra med Senjatur, nr jeg frst skulle hente vinterdekkene. Men den turen fr jeg fortelle om siden, for n skal jeg hente p flyplassen, og s fr vi besk som skal vre her mens jeg har ferie. Det blir koselig, selvom jeg ikke helt vet hva vi skal gjre enn. Denne gangen blir det besk som kan vre med p turer, og skal nytes og utnyttes :) Hper bare vret blir godt. Ha en flott kveld.

17 kommentarer

frodith

03.10.2016 kl.22:22

Man br ha noen egoprosjekter ogs :-)

fjellgeitbundingen

04.10.2016 kl.07:52

frodith: Ja, men er ikke flink gjre dem ferdig til meg selv..

Margrethe

03.10.2016 kl.22:41

S spennende prosjekt da! Og en skikkelig trekopp er viktig ha! Hehe..... klem <3

fruensvilje

03.10.2016 kl.22:54

blir nok fint det sjalet der ja,og er s enige i att oppskrift p norsk er foretrekke )) tenker du fortente den turkoppen ogs,er jo en ting som kommer til bli godt brukt og ikke bare skuffefyll )) kos deg med besk

fjellgeitbundingen

05.10.2016 kl.07:41

fruensvilje: Takk, Connie, det er hyggelig med besk, selvom det blir lite egentid. Turkoppen skal jeg vente med ta i bruk til jeg har ftt penger i gave :) Fles best slik.

venkesstrikk

03.10.2016 kl.23:02

S spennende med besk:) Hres kjekt ut med sjal og fargen ser veldig fin ut. Kos deg med fjellturer og egostrikk

fjellgeitbundingen

04.10.2016 kl.08:00

venkesstrikk: Takk. Vi fr se om jeg ikke m strikke noe lettere mens jeg har besk. Gleder meg til turer. Ha en fin dag.

ingrid

04.10.2016 kl.07:11

Nydelig farge, og det s ut som et flott mnster :) Dette blir nok bra! :D

fjellgeitbundingen

04.10.2016 kl.08:01

ingrid: Ja, hper bare jeg fr til mnsteret. Kunststrikk kan vre litt knot.

Helene Viktoria

04.10.2016 kl.09:19

Jeg holder ogs p med litt strikkeprosjekter n. Relativt enkle greier p meg.. har akkurat klrt hva glattstrikk er, og hva kast er, og hva perlestrikk er ;)

fjellgeitbundingen

05.10.2016 kl.07:42

Helene Viktoria: Hei, s artig at du holder p lre strikke s mange teknikker. Hvordan lrer du det? Dette pner en hel verden av muligheter for deg. Gleder meg til se.

Toveshobbykrok

04.10.2016 kl.11:36

Nydelig farge du hadde valgt til sjalet og innimellom er det viktig strikke noe til seg selv ogs. Ha en flott dag!

fjellgeitbundingen

05.10.2016 kl.07:48

Toveshobbykrok: Hei Tove, elsker den fargen selv. Er s deilig strikke den fargen. Det andre plagget i slik farge. Hper jeg fr det til og fr det ferdig. Er litt vanskelig ferdigstille ting til meg selv :) Ha en flott dag :)

Greta

05.10.2016 kl.09:09

Snt flaks du hadde da. Fant den perfekte oppskrift til det dyre flotte garnet ditt. Det er jammen ikkje dumt. Og s fant du den perfket e kopp go stoff ogs. Hres ut som ein veldig vellykka dag det der. Og s avslutte med f besk som kan vre med deg p tur. Tror du m leve p ein enorm opptur for tida. Det er deg vel unt og kos deg med besk da.

fjellgeitbundingen

05.10.2016 kl.09:25

gretashobby: :) Hei Greta, fler meg i lett lykkerus for tiden :) Klem til gode og snille deg. Hper du fr en super dag..

Helene Viktoria

05.10.2016 kl.09:57

sender deg en personlig melding ;)

fjellgeitbundingen

05.10.2016 kl.17:30

Helene Viktoria: Takk :)