Strikkelykke :)

Nytt prosjekt. Herlig! I dag klarte jeg ikke å dy meg fra å starte på et egoprosjekt. Et blondesjal i petrolgrønn. Liker den fargen så godt. Elsker garnet. Det heter scrumptious lace. Det er i merino og silke. Så mykt og blankt. Nevnte jeg dyrt? Vel det var på grensen til galskap, men ble med meg hjem fra England i sommer med tanke på et sjal, men fra den engelske oppskriftboka om sjal har jeg såvisst ikke hatt mot å starte noe prosjekt. Må kanskje bare bli flinkere å strikke sjal først? Hadde kanskje trengt et engelskkurs også?  Men vet dere hva som hendte i dag? For et hell :) Når jeg var innom en stoffbutikk for å se etter noen fine jerseystoffer, så sveipet jeg gjennom butikken for å se, og da falt øynene mine på oppskrift på det perfekte sjalet på norsk. Herlig :D Så slapp jeg å kjøpe garn til også. Heldigvis. Men fant meg et par stoffer som ble med meg hjem, så de tjente nok litt på meg likevel.

Jeg har også funnet den perfekte turkoppen, og den fikk bli med hjem, men jeg sa til meg selv at når og hvis jeg får penger til bursdag og julegave, da må trekoppen bli gaven min, for den var dyr, men veldig fin. Håndlaget. Så nær perfekt. Jeg har lett etter den perfekte koppen så lenge, og når man først finner den bortimot perfekte koppen må man slå til. Er dere ikke enig?

Også kom jeg meg på tur i dag. Til Barden. Passet bra med Senjatur, når jeg først skulle hente vinterdekkene. Men den turen får jeg fortelle om siden, for nå skal jeg hente på flyplassen, og så får vi besøk som skal være her mens jeg har ferie. Det blir koselig, selvom jeg ikke helt vet hva vi skal gjøre ennå. Denne gangen blir det besøk som kan være med på turer, og skal nytes og utnyttes :) Håper bare været blir godt. Ha en flott kveld.

17 kommentarer

frodith

03.10.2016 kl.22:22

Man bør ha noen egoprosjekter også :-)

fjellgeitbundingen

04.10.2016 kl.07:52

frodith: Ja, men er ikke flink å gjøre dem ferdig til meg selv..

Margrethe

03.10.2016 kl.22:41

Så spennende prosjekt da! Og en skikkelig trekopp er viktig å ha! Hehe..... klem <3

fruensvilje

03.10.2016 kl.22:54

blir nok fint det sjalet der ja,og er så enige i att oppskrift på norsk er å foretrekke )) tenker du fortente den turkoppen også,er jo en ting som kommer til å bli godt brukt og ikke bare skuffefyll )) kos deg med besøk

fjellgeitbundingen

05.10.2016 kl.07:41

fruensvilje: Takk, Connie, det er hyggelig med besøk, selvom det blir lite egentid. Turkoppen skal jeg vente med å ta i bruk til jeg har fått penger i gave :) Føles best slik.

venkesstrikk

03.10.2016 kl.23:02

Så spennende med besøk:) Høres kjekt ut med sjal og fargen ser veldig fin ut. Kos deg med fjellturer og egostrikk

fjellgeitbundingen

04.10.2016 kl.08:00

venkesstrikk: Takk. Vi får se om jeg ikke må strikke noe lettere mens jeg har besøk. Gleder meg til turer. Ha en fin dag.

ingrid

04.10.2016 kl.07:11

Nydelig farge, og det så ut som et flott mønster :) Dette blir nok bra! :D

fjellgeitbundingen

04.10.2016 kl.08:01

ingrid: Ja, håper bare jeg får til mønsteret. Kunststrikk kan være litt knot.

Helene Viktoria

04.10.2016 kl.09:19

Jeg holder også på med litt strikkeprosjekter nå. Relativt enkle greier på meg.. har akkurat klært hva glattstrikk er, og hva kast er, og hva perlestrikk er ;)

fjellgeitbundingen

05.10.2016 kl.07:42

Helene Viktoria: Hei, så artig at du holder på å lære å strikke så mange teknikker. Hvordan lærer du det? Dette åpner en hel verden av muligheter for deg. Gleder meg til å se.

Toveshobbykrok

04.10.2016 kl.11:36

Nydelig farge du hadde valgt til sjalet og innimellom er det viktig å strikke noe til seg selv også. Ha en flott dag!

fjellgeitbundingen

05.10.2016 kl.07:48

Toveshobbykrok: Hei Tove, elsker den fargen selv. Er så deilig å strikke den fargen. Det andre plagget i slik farge. Håper jeg får det til og får det ferdig. Er litt vanskelig å ferdigstille ting til meg selv :) Ha en flott dag :)

gretashobby

05.10.2016 kl.09:09

Sånt flaks du hadde da. Fant den perfekte oppskrift til det dyre flotte garnet ditt. Det er jammen ikkje dumt. Og så fant du den perfket e kopp go stoff også. Høres ut som ein veldig vellykka dag det der. Og så avslutte med å få besøk som kan være med deg på tur. Tror du må leve på ein enorm opptur for tida. Det er deg vel unt og kos deg med besøk da.

fjellgeitbundingen

05.10.2016 kl.09:25

gretashobby: :) Hei Greta, føler meg i lett lykkerus for tiden :) Klem til gode og snille deg. Håper du får en super dag..

Helene Viktoria

05.10.2016 kl.09:57

sender deg en personlig melding ;)

fjellgeitbundingen

05.10.2016 kl.17:30

Helene Viktoria: Takk :)