Alt av strikk i Mars

Først ute var fanagenseren I Merinoull. Den har blitt brukt av sønnen på flere turer denne måneden. Den skulle egentlig vært laget ferdig i høst, men ting tar tid. Monteringa trakk også ut. Fått veiledning og støtte, men har denne gangen gjort alt selv.

Kuvotter i Daletta er spesielt artig for Små odelsgutter eller jenter, men passer egentlig for alle barn..

Litt påskestrikk til huset. Ei sjarmerende høne i restegarn.

Maila Langfot i Finnmarksgenser har fått smykke hjemmet til påske.

Sitteunderlaget ble til i påsken, men har ikke brukt dette ennå. Ikke helt bestemt meg for om jeg skal ha det selv ennå, eller om det blir gave.

Også har jeg sydd to duker på et sykurs. Ikke helt mine farger, så blir gave til noen jeg tror liker fargene bedre, det er ikke først og fremst lappeteknikk jeg vil lære tror jeg, men denne syinga hadde mange elementer ved seg som jeg ser nytten i, så har bestemt meg for å sy litt flere duker for å bli fortrolig med dette. Holdt i utgangen av mars på med neste syprosjekt, men alt tar tid når man blir syk. (Og samtidig ikke er for syk til å være hjemme fra jobb). Men krysser fingrene for at bihulebetennelsen nå er på bedringens vei. Å sy eller strikke med hodepine er ikke førstevalget. Håper april blir en mer produktiv måned.

20 kommentarer

facelessfashiion

03.04.2016 kl.10:46

Så mye fint!

fjellgeitbundingen

03.04.2016 kl.11:22

facelessfashiion: Tusem takk :)

Tove

03.04.2016 kl.12:48

Så mye fint du har laget og jeg tviler ikke på at det dukker opp mye fint i april også

fjellgeitbundingen

04.04.2016 kl.17:10

Tove: Tusen takk for hyggelige ord :) Er litt inspirerende foren selv å lage samle innlegg etter hver måned :)

handarbeidsglede

03.04.2016 kl.13:03

Skal si du har vært produktiv! Veldig fine ting også:)

fjellgeitbundingen

04.04.2016 kl.17:11

handarbeidsglede: Tusen takk, det var hyggelig å høre :)

Moving On

03.04.2016 kl.16:17

du er så utrolig rask på de pinnen at det er vilt!

Mye morro og mye fint har du vertfall fått til :)

Her har det bare blitt knoting med en genser jeg virkelig IKKE får til og skjønne.

midtmaske meg her, og midmaske meg der.. at det skal være såå vanskelig! haha

fjellgeitbundingen

04.04.2016 kl.17:18

Moving On: Hei, midtmaske er ingen spesiell maske. Bare masken midt i omgangen på bolen eller midt under ermen. Midtmasken under armen (som det gjerne økes før og etter) Har jeg fått tips om å strikke vrang, og det syns jeg fungerer bra. På bolen fester jeg en tråd i midt maskene på sidene (slik at man vet at for og bakstykke er like langt) (viktig om man skal montere ermer eller felle til raglanfelling)

Haha, høres ut dom den eksperten, men ser du har blitt dyktig på pinnene selv nå. Kvikklunsj og sololua di var helt rå :) Jeg strikker jo for avkobling og når de andre ser på tv (er jo mest bilprogram, standup show etc her, og jeg trenger jo mer variasjon om jeg skal se på tv ;) Haha, så produktene mine sier mer om hvor mye mannen glor på tv ;)

annebe

03.04.2016 kl.18:30

Mer produktiv enn dette ?....syns det var mye jeg..og veldig fint alt sammen :)) Riktig god bedring ..og fin kommende uke til deg :))

fjellgeitbundingen

04.04.2016 kl.17:20

annebe: Tusen takk. Synes du? Er vel ikke strikket den genseren i Mars, men monteringa og bildene, så synes det har blitt lite strikket. Takk for gode ord, og håper du også får en fin kommende uke..

Margrethe Hjertaas

03.04.2016 kl.22:58

Du er helt rå med strikkepinnene....... Så flotte ting! <3

fjellgeitbundingen

04.04.2016 kl.17:22

Margrethe Hjertaas: Takk Margrethe. Artig at du kommer innom å ser på det jeg har laget også, og håper det ikke blir kjedelig med strikk meg både her og der ;)

Moving On

04.04.2016 kl.17:56

ja har skjøvt hva det er ,, men når den IKKE passer med mønsteret, MEN passer med antall masker som er rundt. så klør jeg meg i hode..

Midtmaska forann og bak er rett plassert, ifht til antall maske som er på hele genseren.

Midtmaska stemmer også overens med mønsteret FØRSTE halvdelen..

Men så på baksiden, så stemmer det ikke igjen.. de til tross for ingen feil eller noe frem til det.. så aner ikke hvordan løse det..

Om jeg må "dele opp" mønsteret og begynne på nytt eller hva!

fjellgeitbundingen

04.04.2016 kl.18:09

Moving On: Ser på mariusmønsteret at det hender jeg sliter i noen størrelser med at det blir rett. Det jeg pleier å gjøre at jeg tar totale antall masker å deler på antall masker i mønsteret. Får jeg et helt tall så går mønsteret opp. Hvis ikke må man trikse. Noen ganger må man begynne eller slutte med ca et halvt mønster eller f.eks legge til 2 masker for å få mønsteret til å gå opp. Av og til blir jeg også litt svett, men er deilig når man begriper hvordan det må bli og er jo fornøyelig å klare å løse det da :)

Moving On

04.04.2016 kl.18:40

ja og det er denne utfordringen jeg ikke skjønner så mye av, eller har vært borti. så jeg aner jo ikke hvordan trikse det til - eller få til. så her trenger jeg hjelp! haha

fjellgeitbundingen

04.04.2016 kl.21:40

Moving On: Det aller beste er å få noen flinke strikkere rundt deg til å hjelpe deg å tyde mønsteret i starten, eller så kan du skrive til meg, så kan jeg forsøke å hjelpe deg, så knekker du nok snart koden selv :)

Moving On

04.04.2016 kl.21:54

Ja har en frøken som skal hjelpe meg til uka.

hadde en som skulle hjelpe meg i påsken, men hun skjønte det heller ikke! haha

Så om hun som skal hjelpe meg nå ikke skjønner da, da kommer jeg krypende til deg! haha

fjellgeitbundingen

04.04.2016 kl.21:56

Moving On: Haha, spørs da om jeg er så veldig garva, men vi skal vel finne ut av det. Mange andre her inne jeg har kontakt med om vi plages..
og du krypende trenger du ikke komme ;)

Moving On

04.04.2016 kl.22:00

hahahah!!!

okay da komer jeg med hodet litt hevet! haha :)

ja har slitt med denne genseren siden januar nå, så vil ha den ferdig.. :)

fjellgeitbundingen

04.04.2016 kl.22:02

Moving On: Ja, det er en bedre ide og jeg forstår deg godt. Det ville jeg også ønsket.